Am ascuns cablurile camerei auto atât de bine… încât acum mai văd doar erorile airbag-ului

Am vrut să nu mai văd cei 3m ai cablului de alimentare al camerei auto răsfirați pe bord, așa că am pus șurubelnița la treabă și l-am ascuns pe celălalt din pachet, special pentru acest tip de montare, sub tapițerie. Pentru asta a trebuit să demontez torpedoul, să deconectez mufe și chiar un furtun.

Negativul l-am conectat la un șurub prins de caroserie, iar pozitivul l-am încastrat în mufa butonului de reglare a temperaturii torpedoului. Ca să fiu sigur că funcționează, am pus contactul și conectat camera, ocazie cu care s-a aprins și martorul airbag-ului pasagerului.

Mi-am amintit de întrerupătorul airbag-ului și-am pus eroarea pe seama mufei acestuia deconectate la demontarea torpedoului. Făcută proba, am fixat și strâns surplusul de cablu ca să nu-mi bârâie prin plafon și stâlpi, după care am montat torpedoul la loc.

Doar dpdv estetic operația a fost un succes, altfel m-am procopsit cu o eroare a airbag-ului de care, din ce-am aflat prea târziu deja, mai pot scăpa doar ștergând eroarea cu o interfață VAG COM sau VCDS sau ceva de genul. Adică la service pentru cine n-are prieteni care lucrează în domeniu.

Înainte să fac ce n-am făcut niciodată am urmărit video-uri de fel și chip, că e plin YouTube-ul de așa ceva, dar al naibii dacă ar fi zis unul ceva despre airbag-uri! Nu, nu e la mintea cocoșului!

Se pare că deconectarea mufelor și punerea contactului nu e o idee bună, și nici bornelor bateriei, care cică ar duce la blocarea player-ului, care la reconectare cere habar n-am ce cod de activare de existența căruia, firește, am auzit tot astăzi. 😐 De-aș fi știut toate astea de la bun început…

În fine, partea bună e că acum știu, și nu-mi mai atârnă cabluri pe bord… Eroarea o rezolv eu cumva, cândva. Cel mai probabil la următoarea revizie, asta dacă nu începe să și piuie între timp.

19 Comentarii

    1. Nu stiu cum e la Golf V Plus, dar la Golf V, sub aripile din fata exista un burete care tine umezeala si apare rugina, sfatul meu este sa dai jos carenajul si sa vezi care este situatia, asta daca nu vrei ca in 2-3 ani sa cumperi aripi noi.

    2. Mulțumesc de sfat! O să mă uit, n-am verificat încă, ce-i drept, mai ales că aveam de gand sa-i fac curând antifonare + insonorizare, dar o să verific săptămâna asta.

    3. Daca tot faci antifonare, poti da si aripile jos sa le antifonezi pe partea interioara. Eu am cumparat alte aripi de la dezmembrari la culoarea masinii, sunt hotarat sa le montez singur pentru a economisi niste bani.

    4. Apropo de carenaj, azi l-am desfăcut parțial; nu-i nimic acolo. Poate a fost burete și l-a scos altcineva între timp…

Lasă un răspuns

*