Cum se face un cont de PayPal și cum se asociază un card sau cont bancar la acesta

Mi s-a cerut de atâtea ori să descriu procedura de creare a unui cont de PayPal, încât odată cu prima reînnoire a cardului mă gândeam serios să renunț la contul pe care îl folosesc deja de câțiva ani și să-mi fac altul nou. Până la urmă, cu ajutorul unui prieten care nu deținea un astfel de cont însă dorea unul, nu a mai fost necesar să-mi pun planul în aplicare.

PayPal

Fiind cel mai important procesator de plăți prin Internet, majoritatea magazinelor online oferă posibilitatea plății cumpărăturilor prin intermediul PayPal, iar utilizatorii îl preferăm deoarece nu riscăm să fim înșelați sau, și mai grav, să ne fie furate datele cardului de debit sau credit după efectuarea unor tranzacții la distanță.

Dar dacă ați ajuns aici e limpede că sunteți la curent cu avantajele folosirii serviciului PayPal ca metodă de plată atunci când comandați produse de pe Internet, așadar haideți să vedem ce aveți de făcut în scopul creării primului cont.

Cerințe de îndeplinit pentru crearea unui cont PayPal

Pentru a putea crea un cont de PayPal veți avea nevoie de adresa completă, inclusiv codul poștal, un telefon la care să puteți primi apeluri și mesaje SMS, un card sau cont bancar (în care ați depus, în prealabil, cel puțin 15 lei) și o adresă de email.

Dacă îndepliniți toate aceste condiții, accesați www.paypal.com și dați click pe link-ul Sign Up din colțul drept superior al site-ului.

sign up PayPal

Deoarece veți crea un cont pentru uz personal, la pasul următor va trebui să bifați opțiunea Personal Account și să apăsați butonul Continue.

PayPal Personal Account

Contul PayPal se accesează pe baza unui nume de utilizator și parolă, ambele necesare și în scopul efectuării plăților sau obținerea de extrase. Numele de utilizator PayPal va fi adresa de email introdusă la crearea contului, așadar, înainte de a trece mai departe, asigurați-vă că respectiva adresă este activă.

În cadrul aceluiași pas va trebui să alegeți și o parolă de acces la cont. E important ca parola introdusă să fie formată din minuscule și majuscule și să includă cel puțin un caracter special sau un semn de punctuație, de exemplu, parola poate fi „^m&c#&K?Mh„.

Acestea fiind spuse, alegeți în prima casetă a celui de-al treilea pas țara în care vă aflați sau v-a fost emis cardul (ori deschis contul), introduceți în a doua casetă adresa de email ce va fi utilizată ca nume de utilizator pentru logarea în cont și/sau autorizarea plăților, apoi, în celelalte două introduceți o parolă generată respectând condițiile menționate adineauri, dar una formată din cel puțin 8 caractere (cifre, litere, simboluri sau semne de punctuație).

creare cont PayPal: tara, adresa de email si parola

În ultimul formular de completat va trebui să introduceți datele dumneavoastră personale. E necesar să vă asigurați că ați introdus corect toate datele, de la nume la adresa de domiciliu, altfel fie nu veți putea finaliza procedura de crearea a contului, fie veți întâmpina probleme la efectuarea unor plăți ori alt tip de tranzacții.

creare cont PayPal - formular date personale

Apropo, nu-mi trimiteți vederi la adresa din formular. Nu știu dacă există, iar dacă există, nu ridică nimeni corespondența în numele meu! 🙂 E doar un specimen.

După completarea ultimului formular și apăsarea butonului Agree and Continue, este posibil să vi se ceară confirmarea adresei de email sau a numărului de telefon. În caz contrar ar trebui să vă puteți loga deja în propriul și totodată primul dumneavoastră cont de PayPal.

Pentru accesarea contului dați click aici sau tastați în bara de adrese a browserului utilizat adresa paypal.com/signin și apăsați Enter. În pagina ce se va deschide introduceți adresa de email și parola utilizate la crearea contului.

Dacă le-ați introdus corect iar contul este activ, ar trebui să vedeți un panou identic celui din instantaneea inferioară. Deși nu prea aveți multe de văzut imediat după crearea contului, am să vă prezint principalele secțiuni:

  1. Soldul contului PayPal.
  2. Conturile și cardurile de credit sau debit asociate contului.
  3. Lista celor mai recente tranzacții.
  4. Portofelul, locul în care puteți adăuga noi conturi sau carduri de credit ori debit.
  5. Setările contului PayPal.

Sunt multe operațiile ce pot fi efectuate din acest panou, dar pentru a nu ne îndepărta prea tare de la subiect, le voi dedica, dacă voi considera necesar, un nou articol.

propriul cont PayPal

Asocierea unui card de credit sau debit la contul PayPal

Plățile prin Internet folosind contul PayPal se vor face cu banii din propriul cont bancar, direct din acesta sau prin intermediul cardului de credit sau debit. În acest scop, înainte de a putea efectua prima plată, este necesară asocierea unui cont sau a unui card.

Asocierea unui card de credit sau debit se face din portofelul virtual. Pentru accesarea sa va trebui să dați click pe link-ul Wallet, aflat în partea superioară a paginii.

wallet PayPal

Se va deschide panoul portofelului electronic, loc în care veți avea posibilitatea de a adăuga un nou cont bancar sau card de credit ori debit. În funcție de operația dorită, faceți click pe unul dintre cele două chenare disponibile.

asocierea unui cont bancar sau card de credit sau debit

Pentru adăugarea unui card de credit sau debit dați click pe chenarul „Link a card„. Se va deschide un nou formular în care va trebui să introduceți datele cardului pe care doriți să îl asociați contului de PayPal.

asocierea unui card de debit la contul paypal

Dacă ați introdus corect datele cardului bancar, acesta este activ și banca ce l-a emis a autorizat tranzacțiile online prin intermediul său, ar trebui să primiți un email de confirmare:

cardul de debit a fost asociat

De asemenea, cardul ar trebui să apară și în secțiunea Wallet:

cardul bancar a fost asociat contului paypal

Dacă banca nu a autorizat tranzacțiile prin Internet, sau dacă în contul bancar căruia îi este asociat respectivul card nu sunt bani, veți primi eroarea „This card is not accepted. Please use a different card.

Cei 15 lei menționați mai sus, vor fi necesari deoarece PayPal va simula efectuarea unei plăți retrăgând de pe card o sumă cuprinsă între 1 și 3€ în scopul autorizării cardului sau a contului. Banii respectivi nu se pierd, ci vă vor fi înapoiați după ce cardul sau contul bancar au fost asociate.

Iar dacă tot am adus vorba de asocierea contului bancar, operația este puțin diferită de cea a asocierii cardului. La asocierea contului, PayPal va efectua întotdeauna o operație, simulând fie o plată, fie o alimentare a contului.

Acea operație va fi însoțită de un număr sau un mesaj de referință, ce vor fi utilizate drept cod secret de confirmare pentru a dovedi că respectivul cont bancar vă aparține sau v-a fost autorizat accesul la el de către titular.

Iată cum apare codul în tranzacții / extras de cont:

cod-paypal

De asemenea, este posibil ca o verificare similară să fie necesară și la prima asociere a unui card de credit. Și mai simplu spus, când veți adăuga pentru prima dată cardul bancar, se va efectua o mică tranzacție însoțită de un cod de referință.

Dacă dispuneți de serviciul Internet Banking, veți putea obține respectivul cod generând un extras, altfel va trebui să-l cereți la ghișeul băncii care v-a emis acel card de credit sau debit și să-l introduceți manual în caseta de confirmare a contului PayPal.

Procedând astfel, e mai simplu pentru procesatorul de plăți să evite utilizarea ilegală a unui card sau cont bancar în scopul activării contului și efectuării de tranzacții neautorizate de către titular. Nimeni nu vă va putea utiliza vreodată contul sau cardul pentru plăți prin PayPal.


Presupun că am fost suficient de explicit, dar dacă aveți nevoie de mai multe informații pe acest subiect, îmi puteți adresa întrebările sub forma unui comentariu la acest ghid.

189 Comentarii

  1. Buna ziua, nu reusesc sa atasez contul (IBAN-ul). Dupa ce introduc IBAN-ul dau enter dupa care imi apare un mesaj ca nu poate sa proceseze cererea mea si sa incerc mai tarziu. Am verificat de multe ori am introdus bine cifrele si literele. Si numele meu e complet si identic cu cel de la banca. Ma puteti ajuta ?

    1. E strict de la banca treaba.
      Exemplul cel mai elocvent il dau pe al meu Mastercard ce l-am avut la Libra Internet Bank si asocierea IBAN-ului nu a fost posibila sub nici o forma.
      Testeaza un card VISA, eventual de la BT si ai sa vezi ca totul este ok.Nu musai de la respectiva banca dar sa fie VISA.
      Succes.

  2. Bună ziua!Și eu aș vrea ceva lămuriri.Am cont bancar ,am card bancar Maestro ,am făcut cont Paypal am găsit GREU codul de confirmare PPXXXX trimis de ei la bancă(nu oricine de la bancă știe cum apare și unde apare un astfel de cod!),am primit pe adresa mea de gmail confirmarea contului bancar de la Paypal.Iar de aici nu mai știu ce mai trebuie să fie rezolvat(bifat)…Contul bancar e activ,cardul la fel,dar prima mea tranzacție online NU SE POATE EFECTUA!!!De ce?Banii de pe card pe contul Paypal se mută mai greu?Cât durează de obicei?Sau mai trebuie găsit un alt cod de tip PPXXXX ca să fie banii necesari tranzacției în contul Paypal?E necesar ca TOATĂ SUMA DE BANI din contul meu bancar(și deci de pe card) SĂ FIE TOATĂ MUTATĂ PE CONTUL PAYPAL?Mulțumesc mult pentru atenție și pentru ajutor!

    1. Salut Sorin.
      PP este un soi de punte de legatura ori intermediar intre banca si un potential vanzator de unde vrei sa cumperi ceva anume prin intermediul acestui serviciu.
      Pentru plati nu este necesar decat sa ai confirmat cardul si nimic altceva.Daca ai confirmat cardul bancar, numarul de telefon, totul este ok, trebuie sa functioneze corespunzator.
      Banii nu trebuie mutati de colo-colo, doar daca doresti sa ai o balanta si a contului PayPal transferi din card catre ei, fiind necesar aici sa adaugi si contul bancar nu numai cardul, functionand si invers, adica sa retragi din PP catre contul bancar.
      Atentie insa, pana nu iti confirmi cardul bancar, in categoria unde l-ai asociat avand posibiliatea de confirmare prin introducerea acelui cod de tip PP, nu o sa poti face mare lucru cu respectivul serviciu.
      Totul trebuie sa fie facut din aceasta sectiune, doar dai click pe respectivul card si acolo trebuie sa fie si optiunea Confirm Card ori ceva similar, de unde introduci minunatia aia de cod fiind normal sa nu iti functioneze daca inca nu ai finalizat procedura asta.
      Succes!

  3. Bună ziua!Am dat click pe locul cu albastru…nu se poate activa ceva de acolo…M-am întors la site-ul PayPal ,am intrat în contul meu cu gmail și parola ce le am la ei.Îmi deschide și-mi arată așa:”account created”;”email adress confirmed”;”bank confirmed”.Până aici e bine.Al patrulea pas”link a card.Pay without sharing your card,information the sellers”(aici nu știu ce îmi cere).Dar eu am reintrodus datele de pe card și îmi apare”your card has been declined.Please try a different payment method”Aici înțeleg că nu-mi primește cardul.Ar trebui să mai aștept câtva timp ca să fie confirmat cardul meu debit Maestro de € de către PayPal?Codul PPXXXX l-am introdus pe 4 ian.Și imediat am primit pe gmail”Congratulation!Your withdrawal limit has now been lifted.Your can now withdraw unilimited funds from your PayPal account”Adică am acces nelimitat la fondurile contului meu…De parcă ar fi sume cu 4 zerouri😊Deci eu aștept lămuriri PRECISE DE LA DVS!Vă rog să înțelegeți că NU ȘTIU DELOC ENGLEZĂ!!!E păcat că site-ul Paypal cu poate fi citit și în română….pentru a avea informații mai clare.Așa că dvs ÎMI SUNTEȚI SINGURUL CONSULTANT DISPONIBIL!!!VĂ ROG MULT SĂ MĂ AJUTAȚI,SĂ NU FIE ACEST CONT PAYPAL FĂCUT INUTIL!!!Vă mulțumesc mult și pentru atenție.

  4. Buna! Cum pot încărca banii din Paypal in card? Am atasat un Mastercard cu care am efectuat o tranzacție prin Paypal, banii nu imi apar in Paypal balance, apar in activity ca refounded. Mulțumesc

  5. Buna ziua! Pot face 2 conturi paypal asociate la acelasi card ? Sau pot face 2 conturi paypal tinand cont ca sunt aceeasi persoana

Lasă un răspuns

*