De ce e bine să comentăm și să apăsăm butoanele Like, Recomandă și 1+ în articolele care ne plac…

Majoritatea site-urilor și blogurilor au implementat butoanele Like, Recomandă, +1, Tweet, samd, dar puține persoane le folosesc. În cele ce urmează, voi încerca să vă explic importanța acestora precum și motivele pentru care e bine să le folosim.

like

Evident, principalul motiv al introducerii butoanelor de distribuire a articolelor este vizibilitatea ce poată fi obținută de pe urma acestora. Cu alte cuvinte, cu cât mai multe distribuiri are un articol, cu atât mai multe persoane îl vor vedea. În același timp, aceste butoane au și rolul de a contoriza reacțiile și aprecierile cititorilor. Eu pentru asta le-am implementat. Să mă explic…

  • Dacă observ că o postare anume a fost partajată de multe ori, voi încerca să scriu cât mai multe postări pe acea temă, cu excepția postărilor care, datorită naturii lor, provoacă aceste distribuiri.
  • Același efect asupra subiectelor tratate pe blog îl au și comentariile. Dacă, de exemplu, observ că marea majoritate a comentariilor demonstrează interesul vostru pentru subiectul tratat, voi încerca să scriu mai des pe acea temă.
  • Lipsa reacțiilor (puține partajări și nici un comentariu), mă poate determina să abandonez subiectul. De exemplu, dacă observ că nici măcar 5% dintre cei care au accesat o postare de pe blog nu au considerat-o suficient de interesantă încât să reacționeze în vreun fel la ea, voi evita publicarea acelui gen de postări, iar asta deoarece vreau ca voi, cei care urmăriți acest blog, să găsiți pe acesta doar de conținut care vă interesează.

Din acest motiv este important să apăsați butoanele de partajare și/sau să comentați, și vă recomand să o faceți atunci când considerați că materialul citit v-a fost util sau vă interesează.

17 Comentarii

  1. Unii se feresc să dea like, alții să intre pe link-uri de profitshare (ca poate te îmbogățești peste noapte și nu mai scrii pe blog), însă majoritatea nu știu că like-urile/share-urile ajută blogurile mici/mijlocii să iasă mai în față. Culmea, pe Yoda o să găsești tot timpul like-uri și share-uri, pentru că lumea merge acolo pentru senzațional și ignoră conținutul relevant.

    1. Îți spun din proprie experiență că sunt mai mulți cei care nu le dau importanță, și aici vorbesc doar de like, share, +1 & comentarii. Pe mulți i-am întrebat, că am zilnic de-a face cu mulți oameni aflați în fața calculatoarelor, și erau mirați când îi întrebam de ce nu dau like la materialele care le plăceau dacă le vedeau în afara rețelei de socializare; nu înțelegeau cât și de ce contează chestia asta. Oana mea, de exemplu, urmărește multe bloguri și site-uri, dar rareori o vezi să apese vreun buton al vreunei rețele de socializare.

  2. Nici eu nu le dadeam prea mare importanta, dadeam like din joi in Pasti. Acum prefer sa ‘promovez’ lucrurile care chiar imi plac.

  3. Da, mulți nu dau like sau click-uri pe profitshare să nu se îmbogățească bloggerul. Cam asta e mentalitatea. Sincer să fiu, eu de cele mai multe ori dau like-uri sau redistribuiri articolelor care le găsesc pe G+ sau FB (mai puțin), și știi bine că ți-am dat de câte ori te-am ”prins” pe G+. Chestia e alta. Mulți nu dau că sunt bloggeri și vezi tu, de ce să trimită trafic către altcineva… Eu am dat like-uri și distribuiri la multe articole la multi bloggeri chiar dacă s-a întâmplat să nu citesc întreg articolul, sau poate decât titlul. Nici 2% nu dau înapoi. Între bloggeri e vorba doar de concurență.

    Există mulți bloggeri care scriu mai bine decât ceea ce oferă YODA, dar nu sunt promovați. Am observat că unii au început să posteze zilnic sau săptămânal, articole care trimit link-uri către cele mai citite, ”interesante” articole de pe alte bloguri, dar alea fiind yoda, go4it și etc. Sau mai e și Zelist sau ce naiba e ăsta. La link-uri către articole de IT trimit doar către blogurile menționate de mine mai sus.

    1. Acum vorbim de like-urile și +1-rile date, nu de link-uri de afiliere. Chiar mi se pare ciudat ca lumea să le ignore și le ignoră. Uite, vorbeam cu un blogger zilele trecute și-l întrebam de ce crede el că nu apasă cititorii săi aceste butoane. Știi ce mi-a răspuns? Că nu le apasă de idioți ce sunt. Apoi l-am întrebat cât de des dă el like-uri la articolele care-i plac, și mi-a răspuns cu seninătate „Nicodată! Ce contează 1 like în plus ori în minus?!?”. Păi bine mă, cei care nu dau la tine sunt idioți, dar tu, la rândul tău, nu dai deoarece nu contează?!?
      Eu, prin postarea asta, vreau doar să aduc în atenția cititorilor mei că fiecare reacție contează și îmi este de ajutor pentru a îmbunătăți conținutul blogului și a-l promova și că da, mă ajută foarte mult în acest fel.

  4. Nici eu nu prea ofeream un like/share sau +1…..nu neaparat ca nu imi placeau…poate doar din comoditate citeam si treceam mai departe.Dar de azi voi oferi un like/share sau +1 pentru orice subiect imi place asa in semn de respect 😉

  5. O tampenie faza asta cu Like-uri.. am sa folosesc acest sistem cand va fi si DIlike (cum e la youtube)..in rest mi se pare pupincurist gratuit… altii mai si cersesc..”da si mie un Like!”.
    Eu urmaresc blogul tau de curand.. pot sa vezi cate accesari a facut acel articol, nu neaparat „like” ca poate eu il citesc pentru cultura mea generala.

    1. Lucian, nu cerșesc like-urile nimănui! Să lăsăm asta clar de la bun început.
      1. Numărul afișărilor nu demonstrează interesul cititorilor. Tu n-ai accesat niciodată, niciun articol neinteresant?
      2. Butonul „dislike” îl ai. E pur și simplu refuzul la a da like. Așa văd eu cum, din 500 de persoane care au accesat acel articol, nici măcar 10 nu l-au considerat util pentru a avea o reacție (Repet, nu e vorba doar de like! Un simplu comentariu e suficient!). Vreau reacții, nu like-uri!
      3. Citești blogul, deci îl consideri interesant. În cazul acesta de ce nu vrei să ajuți la promovarea lui? Chiar nu înțeleg de ce nu ai vrea să mă ajuți dacă eu te ajut primul?!? Vreau un motiv plauzibil pentru asta!

  6. 1. Care e scopul acestui blog?
    Mai mult ca sigur nu cred ca vrei sa scoti bani din el, asadar de ce simti nevoia de a fi promovat. Eu de exemplu am dat o simpla cautare pe net dupa cu totul altceva si te-am gasit :), si nu ai fost recomandat de catre cineva si nu m-am uitat sa vad daca mai ai „fani” , pana la urma puteam fi si singurul cititor si din perspectiva mea eu cred ca ti-ai fi atins scopul: de a face ceva util pentru cei din jur.

    2.Nici nu a incape discutie ca la tine m-as fi referit cu „cersitul Like-urilor”. Departe de mine acest gand.

    3.Daca ai sa incepi sa tii cont de parerile altora in ceea ce priveste continutul articolelor, vei ajunge ca televiziunile comerciale (poate ai sa incepi sa scrii despre Bianca Dragusanu, Crudu, etc), parerea mea e sa ramai la ideile tale originale, si satisfactia o vei atinge in momentul in care vei vedea ca impartasesti aceleasi ganduri si cu alti, si toate acestea fara a fi bagat „in fata” de Like-uri.
    In rest, Respect!

    1. @Lucian, sunt câteva puncte importante pe care le ignori:
      1. O singură dată ai accesat un site inutil, doar fiindcă avea titlul bun și era bine poziționat în Google. Ex: Cauți în Google „rezolvare problemă X03432ORICE”, și ajungi pe un site care nu-ți oferă soluția. Numărul de vizite și afișări pe acel site e mare, deși conținutul e SPAM. Ajungi pe alt site, găsești rezolvarea. Merită site-ul care ți-a oferit răspunsul un „Like” sau un „+1”? Sau ti-e la fel de indiferent precum primul?
      2. Puțini sunt cei interesați doar de vizitele primite din Google. De exemplu, degeaba îmi vin mie din Google 5000 de persoane pe un articol, dar din cei 5000, nu revine nimeni pe blog. Tu ai revenit deoarece ai găsit și alte postări interesante.
      3. Crezi că e plăcut să lucrezi ore întregi la un articol și să vezi că nimeni n-a reacționat la el în vreun fel? Nimănui nu-i face plăcere să investească timp și bani în ceva, fără să-i fie apreciată munca. Aprecierile sunt recompensa efortului depus. Dacă voiam recompense financiare, scriam o carte sau bombardam blogul cu publicitate, nu lăsam un singur banner care, și o pot demonstra, nici măcar nu acoperă costul pachetului de hosting.
      4. Și comentariul e o reacție! Înțeleg că multe persoane preferă să nu folosească butoanele rețelelor de socializare; nu-i bai, există formularul de comentarii. Dar văzând reacția ta cât și a celor care m-au contactat pe email, mă gândesc serios să implementez un sistem de votare gen +1 și -1.
      O zi faină să ai!

  7. Recunosc, nu dau like si share. Am si scuza: nu folosesc retelele de socializare. Am cont, dar doar pentru a urmari activitatea celor care ma intereseaza.

    De comentat, comentez destul de rar pentru ca nu am intodeauna ceva contructiv de adaugat, iar aparent un simplu „bun articol” „mi-a placut articolul” sau „felicitari” nu este considerat comentariu „pe bune” si intra direct in spam.

    1. Așadar, crezi că implementarea un buton de votare +1/-1 ar fi o idee bună și ai folosi acel sistem?!?

  8. Mai degraba unul de rating al postarii. Cel de la comentarii cred ca i-ar descuraja sa mai comenteze pe cei care primesc -1 la un comentariu anterior.

    1. Nu sunt atât de multe comentarii încât să implementez un sistem de rating pentru comentarii. Pentru postări, desigur.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.