Găzduirea Web: Atât dai, atât face?!?

Se tot zbate Zoso să ne convingă pe noi, muritorii de rând, prin articole inutile —acesta, de exemplu— că atunci când vorbim despre găzduirea Web aceasta face exact atât cât costă, în disperarea-i de a-i scuza pe cei de la Webfactor de măgăria făcută propriilor lor clienți.

Pentru cei care nu știu despre ce este vorba, Webfactor, o firmă de găzduire Web autohtonă, știindu-se că e în prag de a nu-și mai putea onora serviciile față de clienții care le-au plătit în avans, a tăcut ca rahatul în păpușoi și a lăsat pe toată lumea cu ochii-n soare câteva zile.

Nema explicații, nema dobânda.

Mno, Zoso, care i-a promovat ani la rând, pentru că e influencer și-și permite, în loc să zică „Da bă, e de porc ce-au făcut!”, o arde cu texte și pilde în care încearcă să ne convingă că pentru pachetele de aproape 5€/lună e ceva normal să ți se taie macaroana fără preaviz și sechestrate datele avute în acel cont. Păi ce, nu voiați și-un masaj de banii ăia?

Și se comportă așa în timp ce-i dă apă la moară unuia care se plânge că Digi nu-i dă semnal la abonamentul de 5€/lună. Logică de influencer.

Referitor la Webfactor și la prețurile practicate de ei, din contractul ce (încă mai) poate fi accesat aici, nu reiese că pentru pachetele cu cost inferior a 10€ ai uptime la noroc, ci că ai la toate, da bă Zoso, la toate, uptime de 99% pe an! Iată ce zice contractul:

V OBLIGATIILE PARTILOR
5.1 Drepturile si obligatiile prestatorului :
[…]
2.- să menţină disponibil pentru accesul http domeniul clientului, garantând o
disponibilitate a sistemului (uptime) de cel puţin 99% pe an, din momentul activării
domeniului sau a domeniilor amintite mai sus ori a găzduirii.

Așadar, indiferent dacă plătești 1€ sau 2000€ pe găzduirea Web, inclusiv la Webfactor ai dreptul la uptime-ul specificat în contract și nu ești naiv sau prost dacă te aștepți la altceva din partea lor!

Pildele lui Zoso pe marginea acestui subiect sunt utile ca frecția la piciorul de lemn. Toată lumea știe că backup-ul e sfânt, dar aici, repet, nu e vorba de pierdutul datelor, ci de privarea accesului la acestea fără vreun motiv întemeiat!

Măcar din bun simț cei de la Webfactor, mai ales că n-a fost vorba de un dezastru neprevăzut, ar fi trebuit să-și anunțe clienții în timp util pentru a-și muta bloguri și site-uri la alți furnizori de servicii de găzduire.

Iar dacă sunteți curioși despre cum se procedează în astfel de cazuri, aici aveți un exemplu. Dacă, in schimb, simțiți nevoia de sfaturi pentru a nu vă afla niciodată în situația în care s-au aflat clienții Webfactor săptămâna trecută, citiți-le și puneți-le în practică pe acestea!

Sursa foto: imgix @ Unsplash

2 Comentarii

  1. Multumesc pentru link. Adevarul e ca eu aici local plateam cu 50% mai putin pentru colocare decat cea mai ieftina oferta din Romania, asta in contextul in care in Spania si mai ales in Mallorca, curentul si internetul costa aproape dublu comparativ cu Romania.
    Deci in acest context eu chiar aveam un tarif preferential si sub pretul standard al pietei, dar omul a fost flexibil si a negociat pentru ca el platea un tarif fix pe rack si castiga bani curati din treaba asta.
    Asa ca nu conteaza tariful platit cat timp colaborezi cu oameni seriosi.

  2. ce-mi faceam eu backup la 2-3 saptamani, acum am inceput sa fac ceva mai des, direct din CP pe hard disk. mi-am fixat o regula sa fac backup aproape saptamanal, sau la cat de rar scriu, sa fac backup dupa orice articol postat.

Lasă un răspuns

*