În cât timp a sosit coletul din China prin PostNL și ce am avut de plată + câteva recomandări

Luna trecută, pe 13 noiembrie, vă spuneam că am făcut o comandă la GearBest.com și am optat pentru utilizarea transportului gratuit prin poșta olandeză. Coletul a plecat din China 18 noiembrie, pe 20 a ajuns în Olanda, iar pe 25 în România.

Deși până în urmă cu câteva minute aș fi putut paria că am fotografiat coletul chiar în oficiul poștal 74, unde am ales să-mi fie trimis în regim post restant, se pare că nu există o astfel de fotografie în telefon, așadar, drept dovadă, va trebui să vă mulțumiți cu bumper-ul pentru Meizu MX5, care, după cum știți, făcea parte din comanda respectivă.

bumper meizu mx5

Ce pot să vă spun încă de pe acum e că n-am dat ochi cu vameșul, de unde puteți deduce cu toții (și toatele) că n-am plătit taxe vamale, asta deși coletul era de dimensiunea unuia în care primesc în mod normal smartphone-urile în teste prin DHL.

Duratele și traseul le aveți mai jos în lista obținuta cu ajutorul serviciului 17track.net:

China
2015-11-16 03:53 The Item is at the shippers warehouse
2015-11-16 04:23 The item is pre-advised
2015-11-16 09:23 The item is received by the shipper in the originating country
2015-11-18 02:50 The item is ready for shipment
2015-11-18 10:33 The item has left the originating country

Olanda
2015-11-18 14:15 The item has arrived in the transit airport
2015-11-19 15:36 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2015-11-20 19:46 The item is at the PostNL sorting center
2015-11-21 18:48 The item is on transport to the country of destination
2015-11-22 14:34 The item has arrived in the country of destination
2015-11-25 09:48 The item has been processed in the country of destination
2015-12-04 13:56 The item has been delivered successfully

Romania
2015-11-25 07:48 Sosit in Romania – BSI Bucuresti
2015-11-26 11:02 Primit de la expeditor – BSI Bucuresti
2015-11-26 22:15 In prelucrare – Tranzit Bucuresti
2015-11-26 22:15 In prelucrare – BSI Bucuresti
2015-11-27 13:46 In prelucrare – Tranzit Bucuresti
2015-12-02 06:48 In prelucrare – Oficiul Postal Bucuresti 74
2015-12-04 13:56 Predat la destinatar

Conform sistemului de tracking, coletul a intrat în prelucrare la Oficiul Postal Bucuresti 74 în 02.12.2015 la 06:48. M-am prezentat la ghișeu chiar în prima zi, dar dimensiunea cozii și starea de spirit a celor de acolo m-au convins că ultima zi de lucru a săptămânii e mult mai indicată pentru a ridica coletul, prin urmare nu știu să vă spun dacă l-aș fi putut ridica atunci.

Vineri am fost iar la OP, m-am așezat la coadă, în spatele a 3 persoane care aveau de trimis colete în diverse locații, iar când mi-a venit rândul am fost informat că ridicarea se face de la ghișeul la care în niciun moment n-a așteptat nimeni. 😐

I-am explicat doamnei de la ghișeu că aștept un colet din China, mi-a cerut CI, s-a îndreptat spre un raft, a luat coletul și a întrebat-o pe colega dacă respectivele colete au fost înregistrate. I s-a răspuns cu o ușoară urmă de părere de rău în glas:

„Nu, cine a avut timp să le mai înregistreze și pe alea… !?”

Din răspunsul acela am aflat și motivul pentru care coletul n-a apărut în niciun moment în serviciul de tracking ca fiind avizat la OP 74, cum știam că se face.

Obișnuit fiind cu complicațiile, deja mă așteptam să fi informat că trebui să revin în altă zi, dar nu a fost așa. Reîntoarsă la ghișeu, doamna mi-a întins coletul, a completat ceva la PC, apoi mi-a întins un formular printat pe o coală A4 să semnez pentru primire.

Cu tot cu timpul stat la coadă la ghișeul greșit, în mod total inexplicabil, am ieșit în cel mult 5 minute din oficiul poștal! Faith in Poșta Română (almost) restored!

Costuri

Pentru transport n-am plătit nimic. Am plătit, în schimb, 1,99$ pentru numărul de urmărire a coletului, ca să nu fac inutil drumuri la oficiul poștal. N-am plătit nici TVA sau alte taxe.

Vămuirea în România

Pentru ca BSI București „să nu vă pună bețe în roate”, în mod normal nu o fac, e mai bine să-i contactați în momentul în care sistemul de tracking anunță prelucrarea coletului de către ei.

Nu încercați să-i contactați telefonic, că nu vă va răspunde nici măcar robotul. Trimiteți-le un email la declaranti.vamali@posta-romana.ro în care să menționați, de preferat în subiectul mesajului, codul de urmărire al coletului.

declaratii vamali

E posibil să vi se ceară să completați și semnați această împuternicire. O puteți completa direct pe site, apoi o puteți printa pentru a o semna, scana și atașa în email-ul către BSI.

388 Comentarii

  1. Surprinzator! Mi-au raspuns cei de la BSI la mai(vineri)l si au confirmat ca au trimis coletul catre OP6 unde am fost vineri sa ridic alt colet, dar am intrebat si de acesta. Mi s-a raspuns ca nu a ajuns, iar cand am ajuns acasa, am vazut ca a fost avizat cu data de vineri. Intr-un final, l-am ridicat astazi. Atasez si log-ul.
    2017-06-19 14:54 Bucuresti 6 of, Predat la destinatar
    2017-06-16 13:30 Bucuresti 6 of, Avizat
    2017-06-16 13:22 Bucuresti 6 of, In prelucrare
    2017-06-16 08:57 Bucuresti BSI (c, m, e), In prelucrare
    2017-06-08 11:02 Bucuresti BSI (c, m, e), In prelucrare
    2017-06-08 10:55 Bucuresti BSI (c, m, e), In prelucrare
    2017-06-05 20:46 Bucuresti BSI (c, m, e), In prelucrare
    2017-06-05 20:46 Bucuresti BSI (c, m, e), In prelucrare
    2017-06-05 04:01 Bucuresti BSI (c, m, e), In prelucrare
    2017-06-05 04:01 Bucuresti BSI (c, m, e), Primit de la expeditor
    2017-06-04 23:25 Bucuresti BSI (c, m, e), In prelucrare
    2017-06-04 19:31 Bucuresti BSI (c, m, e), Sosit in Romania

Lasă un răspuns

*

Acest blog folosește cookie-uri! Continuând navigarea acceptați acest lucru. Detalii.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close