Utilitatea decantorului de ulei pe motoarele diesel

Anul trecut pe vremea asta, la scurt timp înainte de trecerea ITP-ului, am cumpărat și montat după manual, pe motorul Tomatei, un BXE de 1.9, primul decantor de ulei. În martie altul și cel actual, de mai jos, prin iunie, convins că cele anterioare nu-și făceau turbulențele cum trebuie pentru a decanta ceva.

Ieri l-am deschis pentru prima dată, uitasem de el și nici nu mi-aș fi adus aminte dacă nu mi se aprindea în bord martorul pentru completarea uleiului: era gol. Nu cred că există forum auto în care să nu fie ridicat în slăvi și recomandat inclusiv pentru autoturisme rulate în cele mai optime condiții, dar pe mine, unul, nu m-a convins, îl car degeaba montat pe motor.

Să ne înțelegem: nu mă așteptam să scot din el apă și ulei cu canistra, dar aveam pretenții măcar la o picătură. Am găsit o peliculă de ulei lipită de pereții lui și nimic mai mult.

Drept este că presimțeam că o să-l demontez, așa că acum nu pot decât să mă bucur că am păstrat racordul original intact, în portbagaj; poate îmi fac timp chiar weekendul acesta să-l dau jos, deși îmi pare rău de timpul pierdut pentru a mă documenta mai mult decât pentru banii băgați în toate trei care s-au perindat prin compartimentul motor.

L-aș lăsa acolo, dar demontându-l mă scutesc de întrebările celor de la ITP și care, deși nu comentează nimic, sunt curioși să afle dacă funcționează bazaconia, de unde am cumpărat-o și cu cât, cine mi-a recomandat-o, șamd.

Greu de înțeles motivele pentru care cineva ar recomanda așa ceva pentru o mașină care n-a văzut și nici nu va vedea vreodată circuite sau demarări nici măcar în poze, dar se pare că un simplu „ăia de la BMW nu-l instalează de proști” reprezintă un motiv suficient de bun pentru a recomanda orice, nu e nevoie de alte argumente.

Lasă un răspuns

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.